Najnowszy MAXXIS Shorty przeszedł odświeżenie po latach zbierania danych i informacji zwrotnych od zawodników z Pucharu Świata Downhill i Enduro World Series. Zmieniono układ klocków, aby poprawić przyczepność na mokrej nawierzchni, osiągi na zakrętach i zdolność zrzucania błota. Węższa opona 2,40 cala poprawia prześwit w ramie i widelcu, gdy robi się naprawdę błotniście co dodatkowo zmniejszono wagę.
- Opcje mieszanek 3C MaxxTerra i 3C MaxxGrip
- Dostępne specyfikacje na trail/enduro i downhill
- Obudowa przystosowana do zastosowania bezdętkowego (TR)
- Karkas Wide Trail (WT) zoptymalizowany do obręczy o szerokości 30-35 mm
- Kategoria: Szlak, Enduro, Zjazd
Zalecane użycie: suche i luźne, mokre i błotniste
Zalecana instalacja: przód i tył
Technologie występujące w oponach, sprawdź je przy wyborze opony z listy:
WT - konstrukcja Wide Trail Design optymalizuje układ i profil opony na dzisiejszych nowoczesnych, szerszych obręczach. Tradycyjne opony są projektowane wokół starszych, węższych obręczy i mogą tworzyć profil opon o zbyt kwadratowym przekroju, co prowadzi do mniej niż optymalnej wydajności. Opony WT są zoptymalizowane pod kątem obręczy o wewnętrznej szerokości 35 mm, ale udowodniono, że działają w zakresie od 30 do 35 mm szerokości wewnętrznej obręczy, w zależności od preferencji jeźdźca.
DH CASING (BUTYL INSERT) - Dodatkowy kawałek gumy butylowej, który rozciąga się od stopki drutowej w górę do ściany bocznej opony. Wkładka zapobiega przebiciom dętki, powstawaniu rozdarć, chroni obręcz przed uderzeniami i zwiększa stabilność ściany bocznej opony.
DD (Double Down) - Kolejny krok w ewolucji opon 2-ply dla entuzjastów enduro. Dwie warstwy kordu 120TPI wzmocnione wkładką butylową. Pozwalają uzyskać oponę zbliżoną do DH, jednak lżejszą.
EXO Protection - Ekstremalnie wytrzymały materiał, zapobiega przetarciom i rozdarciom opony na bocznych ściankach, gdzie nie ma już bieżnika.
TR - Tubeless Ready - Opony TR posiadają wszystkie cechy opon bezdętkowych poza jedną, są znacznie lżejsze. Są to jedyne opony Maxxis, przeznaczone do użycia z mleczkiem uszczelniającym.
3C MAXX GRIP - Przeznaczona do opon DH. Maxx Grip oferuje doskonałą przyczepność oraz mniejszy efekt odbicia wraz z niezrównaną trakcją.
3C MAXX TERRA - Maxx Terra to pośrednia konfiguracja trzech skłądników, ofrująca lepszą trakcję niż Maxx Speed. Używana w kilku wybranych oponach Enduro/FR.