Maxxis Shorty to bardziej uniwersalna wersja opony Wet Scream. Posiada obniżone klocki w centralnej części, pozwala na jazdę w luźnym i mokrym terenie. Bardzo dobrze spisuje się w błocie, im trudniej tym lepiej. Idealna na strome, techniczne trasy o mieszanej nawierzchni.
Technologie występujące w oponach, sprawdź je przy wyborze opony z listy:
WT - konstrukcja Wide Trail Design optymalizuje układ i profil opony na dzisiejszych nowoczesnych, szerszych obręczach. Tradycyjne opony są projektowane wokół starszych, węższych obręczy i mogą tworzyć profil opon o zbyt kwadratowym przekroju, co prowadzi do mniej niż optymalnej wydajności. Opony WT są zoptymalizowane pod kątem obręczy o wewnętrznej szerokości 35 mm, ale udowodniono, że działają w zakresie od 30 do 35 mm szerokości wewnętrznej obręczy, w zależności od preferencji jeźdźca.
EXO Protection - Ekstremalnie wytrzymały materiał, zapobiega przetarciom i rozdarciom opony na bocznych ściankach, gdzie nie ma już bieżnika.
TR - Tubeless Ready - Opony TR posiadają wszystkie cechy opon bezdętkowych poza jedną, są znacznie lżejsze. Są to jedyne opony Maxxis, przeznaczone do użycia z mleczkiem uszczelniającym.
3C TRIPLE COMPOUND - Trójskładnikowa mieszanka gumy, zwiększająca przyczepność w zakrętach, zmniejszająca opory toczenia.
3C MAXX TERRA - Maxx Terra to pośrednia konfiguracja trzech skłądników, ofrująca lepszą trakcję niż Maxx Speed. Używana w kilku wybranych oponach Enduro/FR.