Nowy Minion DHR II to kompletnie przebudowana opona. Przyspieszanie, hamowanie i pokonywanie zakrętów, to wszystko zostało poprawione. Boczne klocki zostały zapożyczone z legendarnego Miniona DHF i podrasowane aby sprostać zadaniom tylnej opony. Środkowy bieżnik został znacznie powiększony aby toczyć się szybko podczas jazdy i hamowania. Aby uzyskać idealne combo wystarczy połączyć nowego DHR II ze znanym już Minionem DHF.
Technologie występujące w oponach, sprawdź je przy wyborze opony z listy:
WT - Wide Trail - Opona zoptymalizowana do współpracy z obręczą o szerokości wewnętrznej 35mm.
EXO Protection - Ekstremalnie wytrzymały materiał, zapobiega przetarciom i rozdarciom opony na bocznych ściankach, gdzie nie ma już bieżnika.
DH - Maksymalne wzmocnienie, zastosowano dwie warstwy materiału osłonowego co zapewnia dodatkową ochronę i sztywność ścian bocznych opony.
TR - Tubeless Ready - Opony TR posiadają wszystkie cechy opon bezdętkowych poza jedną, są znacznie lżejsze. Są to jedyne opony Maxxis, przeznaczone do użycia z mleczkiem uszczelniającym.
Dual Compound - Dwa rodzaje mieszanki gumy użyte w jednym bieżniku (twardsza po środku, miękka z boku bieżnika).
3C MAXX TERRA - Maxx Terra to pośrednia konfiguracja trzech skłądników, ofrująca lepszą trakcję niż Maxx Speed. Używana w kilku wybranych oponach Enduro/FR.
3C Maxx Grip - Przeznaczona do opon DH. Maxx Grip oferuje doskonałą przyczepność oraz mniejszy efekt odbicia wraz z niezrównaną trakcją.