Maxxis Minion DHF jest standardem, według którego wszystkie inne opony zjazdowe są porównywane. DHF posiada grube środkowe klocki zapewniające niskie opory toczenia oraz wystające boczne dla maksimum przyczepności w zakrętach zapewniając kontrolę i precyzję jazdy. Jest to opona głownie stosowana na przodzie, do kompletu na tył polecamy Miniona DHR lub Miniona DHR II.
Technologie występujące w oponach, sprawdź je przy wyborze opony z listy:
WT - konstrukcja Wide Trail Design optymalizuje układ i profil opony na dzisiejszych nowoczesnych, szerszych obręczach. Tradycyjne opony są projektowane wokół starszych, węższych obręczy i mogą tworzyć profil opon o zbyt kwadratowym przekroju, co prowadzi do mniej niż optymalnej wydajności. Opony WT są zoptymalizowane pod kątem obręczy o wewnętrznej szerokości 35 mm, ale udowodniono, że działają w zakresie od 30 do 35 mm szerokości wewnętrznej obręczy, w zależności od preferencji jeźdźca.
2-PLY - Dwie warstwy oplotu drutowego, zapewniające dodatkową ochronę i sztywność boczną dla zastosowań enduro i downhill.
EXO Protection - Ekstremalnie wytrzymały materiał, zapobiega przetarciom i rozdarciom opony na bocznych ściankach, gdzie nie ma już bieżnika.
TR - Tubeless Ready - Opony TR posiadają wszystkie cechy opon bezdętkowych poza jedną, są znacznie lżejsze. Są to jedyne opony Maxxis, przeznaczone do użycia z mleczkiem uszczelniającym.
3C TRIPLE COMPOUND - Trójskładnikowa mieszanka gumy, zwiększająca przyczepność w zakrętach, zmniejszająca opory toczenia.
3C Maxx Grip - Przeznaczona do opon DH. Maxx Grip oferuje doskonałą przyczepność oraz mniejszy efekt odbicia wraz z niezrównaną trakcją.
3C MAXX TERRA - Maxx Terra to pośrednia konfiguracja trzech skłądników, ofrująca lepszą trakcję niż Maxx Speed. Używana w kilku wybranych oponach Enduro/FR.
Dual Compound - Dwa rodzaje mieszanki gumy użyte w jednym bieżniku (twardsza po środku, miękka z boku bieżnika).
DD (Double Down) - Kolejny krok w ewolucji opon 2-ply dla entuzjastów enduro. Dwie warstwy kordu 120TPI wzmocnione wkładką butylową. Pozwalają uzyskać oponę zbliżoną do DH, jednak lżejszą.