Maxxis Minion DHF jest standardem, według którego wszystkie inne opony zjazdowe są porównywane. DHF posiada grube środkowe klocki zapewniające niskie opory toczenia oraz wystające boczne dla maksimum przyczepności w zakrętach zapewniając kontrolę i precyzję jazdy. Jest to opona głownie stosowana na przodzie, do kompletu na tył polecamy Miniona DHR lub Miniona DHR II.
Technologie występujące w oponach, sprawdź je przy wyborze opony z listy:
EXO Protection - Ekstremalnie wytrzymały materiał, zapobiega przetarciom i rozdarciom opony na bocznych ściankach, gdzie nie ma już bieżnika.
EXO+ Protection - Nasza konstrukcja EXO + łączy dwa z naszych najlepszych materiałów chroniących przed przebiciem: SilkShield i EXO. Warstwa SilkShield przebiega od stopki do stopki z warstwą EXO wzdłuż ścian bocznych. Łącznie te dwa materiały tworzą EXO +, który poprawia ochronę przed przebiciem bieżnika o 27%; wytrzymałość ściany bocznej o 51%; i odporność na przecięcie na obręczy o 28%.
TR - Tubeless Ready - Opony TR posiadają wszystkie cechy opon bezdętkowych poza jedną, są znacznie lżejsze. Są to jedyne opony Maxxis, przeznaczone do użycia z mleczkiem uszczelniającym.
Dual Compound - Dwa rodzaje mieszanki gumy użyte w jednym bieżniku (twardsza po środku, miękka z boku bieżnika).
3C MaxxTerra - Maxx Terra to pośrednia konfiguracja trzech skłądników, ofrująca lepszą trakcję niż Maxx Speed. Używana w kilku wybranych oponach Enduro/FR.