Maxxis Minion DHF jest standardem, według którego wszystkie inne opony zjazdowe są porównywane. DHF posiada grube środkowe klocki zapewniające niskie opory toczenia oraz wystające boczne dla maksimum przyczepności w zakrętach zapewniając kontrolę i precyzję jazdy. Jest to opona głownie stosowana na przodzie, do kompletu na tył polecamy Miniona DHR lub Miniona DHR II.
Technologie występujące w oponach, sprawdź je przy wyborze opony z listy:
EXO Protection - Ekstremalnie wytrzymały materiał, zapobiega przetarciom i rozdarciom opony na bocznych ściankach, gdzie nie ma już bieżnika.
TR - Tubeless Ready - Opony TR posiadają wszystkie cechy opon bezdętkowych poza jedną, są znacznie lżejsze. Są to jedyne opony Maxxis, przeznaczone do użycia z mleczkiem uszczelniającym.
2-PLY - Dwie warstwy oplotu drutowego, zapewniające dodatkową ochronę i sztywność boczną dla zastosowań enduro i downhill.
BUTYL INSERT - Dodatkowy kawałek gumy butylowej, który rozciąga się od stopki drutowej w górę do ściany bocznej opony. Wkładka zapobiega przebiciom dętki, powstawaniu rozdarć, chroni obręcz przed uderzeniami i zwiększa stabilność ściany bocznej opony.
Super Tacky - Bardzo miękka mieszanka gumy stosowana w oponach DH oraz Freeride. Główne zastosowanie to wyścigi. Zapewnia optymalne toczenie, hamowanie i zwiększoną kontrolę w zakrętach. Szybsze zużycie niż twardsze mieszanki.
SINGLE COMPOUND - Jeden rodzaj mieszanki, zastosowany na powierzchni całej opony, zoptymalizowany dla długiej żywotności i bardzo dobrych parametrów opony.
3C TRIPLE COMPOUND - Trójskładnikowa mieszanka gumy, zwiększająca przyczepność w zakrętach, zmniejszająca opory toczenia.
3C MAXX TERRA - Maxx Terra to pośrednia konfiguracja trzech skłądników, ofrująca lepszą trakcję niż Maxx Speed. Używana w kilku wybranych oponach Enduro/FR.