Opona Ikon powstała z myślą o zawodnikach szukających lekkich wyścigowych opon o zwiększonej szerokości i objętości. Opona posiada bardzo szybki bieżnik, który minimalizuje opory toczenia na prostych zapewniając jednak odpowiednią przyczepność podczas przyspieszania, hamowania lub podczas ciasnych zakrętów. Opona występuje w wielu wersjach i w różnych cenach więc każdy znajdzie model odpowiedni dla swoich potrzeb.
Technologie występujące w oponach, sprawdź je przy wyborze opony z listy:
EXO Protection - Ekstremalnie wytrzymały materiał, zapobiega przetarciom i rozdarciom opony na bocznych ściankach, gdzie nie ma już bieżnika.
3C TRIPLE COMPOUND - Trójskładnikowa mieszanka gumy, zwiększająca przyczepność w zakrętach, zmniejszająca opory toczenia.
3C Maxx Speed - Używana głównie w oponach XC i Enduro. Dwie mieszanki położone na zewnątrz są dobrane pod kątem redukcji oporów toczenia, zmniejszenia zużycia bieżnika i trakcji.
DUAL COMPOUND - Dwa rodzaje mieszanki gumy użyte w jednym bieżniku (twardsza po środku, miękka z boku bieżnika).
TR - Tubeless Ready - Opony TR posiadają wszystkie cechy opon bezdętkowych poza jedną, są znacznie lżejsze. Są to jedyne opony Maxxis, przeznaczone do użycia z mleczkiem uszczelniającym.
E-Bike - opony eBike zostały zaprojektowane, aby spełniać europejskie standardy ECE-R75, gwarantując wydajność i niezawodność dla dodatkowej ładowności i zwiększonej prędkości, jaką oferują rowery elektryczne.
SilkShield - SilkShield zapewnia ochronę pomiędzy oplotem, podczas gdy Silkworm znajduje się tylko pod bieżnikiem. SilkShield zapewnia dodatkowy poziom ochrony zarówno ścian bocznych opony, jak i bieżnika.