Maxxis Assegai to opona sygnowana przez Mistrza Świata w DH Greg Minnaar.
Boczne klocki zostały zapożyczone ze znanego High Rollera, zostały jednak wzmocnione aby zapobiegać zawijania ich podczas osiągania największych przeciążeń w zakrętach. Najbardziej charakterystyczne są drobne klocki wypełniające bieżnik tam gdzie większość opon ma puste miejsce a więc pomiędzy środkowymi a bocznymi klockami. Był to właśnie pomysł Greg'a na maksymalną przyczepność w zakręach.
Opona Maxxis Assegai nosi imię żelaznej włóczni używanej przez Zulusów z Południowej Afryki. Greg Minnaar, pochodzący z Południowej Afryki, uważał, że jest to odpowiednia nazwa dla opony gotowej do walki w górach. Wysokie klocki przebijają się przez kurz i luźną nawierzchnię, aby znaleźć przyczepność, ale oferują również wsparcie i pewność na mokrych korzeniach i skałach. Podczas gdy inne opony wyróżniają się tylko w pewnych warunkach, nowy Maxxis Assegai jest zbudowany tak, aby jeździć szybko wszędzie.
Technologie występujące w oponach, sprawdź je przy wyborze opony z listy:
WT - Wide Trail - Opona zoptymalizowana do współpracy z obręczą o szerokości wewnętrznej 35mm.
DH CASING (BUTYL INSERT) - Dodatkowy kawałek gumy butylowej, który rozciąga się od stopki drutowej w górę do ściany bocznej opony. Wkładka zapobiega przebiciom dętki, powstawaniu rozdarć, chroni obręcz przed uderzeniami i zwiększa stabilność ściany bocznej opony.
EXO Protection - Ekstremalnie wytrzymały materiał, zapobiega przetarciom i rozdarciom opony na bocznych ściankach, gdzie nie ma już bieżnika.
EXO+ Protection - Nasza konstrukcja EXO + łączy dwa z naszych najlepszych materiałów chroniących przed przebiciem: SilkShield i EXO. Warstwa SilkShield przebiega od stopki do stopki z warstwą EXO wzdłuż ścian bocznych. Łącznie te dwa materiały tworzą EXO +, który poprawia ochronę przed przebiciem bieżnika o 27%; wytrzymałość ściany bocznej o 51%; i odporność na przecięcie na obręczy o 28%.
TR - Tubeless Ready - Opony TR posiadają wszystkie cechy opon bezdętkowych poza jedną, są znacznie lżejsze. Są to jedyne opony Maxxis, przeznaczone do użycia z mleczkiem uszczelniającym.
3C MaxxGrip - Przeznaczona do opon DH. Maxx Grip oferuje doskonałą przyczepność oraz mniejszy efekt odbicia wraz z niezrównaną trakcją.
3C MaxxTerra - Maxx Terra to pośrednia konfiguracja trzech skłądników, ofrująca lepszą trakcję niż Maxx Speed. Używana w kilku wybranych oponach Enduro/FR.
Dual Compound - Dwa rodzaje mieszanki gumy użyte w jednym bieżniku (twardsza po środku, miękka z boku bieżnika).